Фондация Emprove е организацията, която световният козметичен бранд YSL Beauty избра за посланик на програмата ABUSE IS NOT LOVE (Насилието не е любов – бълг. прев) в България. Тя цели да даде повече видимост и гласност на 9-те най-често срещани първи знака, които предшестват емоционално или физическо насилие от страна на интимен партньор. На 25 ноември – международният Ден за елиминиране на насилието, основано на пол – а също и на фона на мрачната новинарска хроника, превенцията по темата се усеща като по-нужна от всякога.
По-рано тази година, партньорството беше официално обявено със специално събитие. В програмата бяха включени лекция и панелна дискусия с Q&A сесия, на които гостите и журналистите имаха възможност за открити разговори по темата с екипите на Emprove и YSL Beauty. Лектори от страна на Emprove бяха основателката на фондацията Олга Минева, оперативният директор Нора Христова и главният терапевт Валентина Димитрова. Соня Благоева от екипа на YSL Beauty, откри събитието с думите:
“Свободата и любовта са теми, които самият Ив Сен Лоран е издигал на пиедестал. Това е философията, наложена в модната къща, и в YSL като бюти бранд. Той е първият дизайнер, представил мъжките кройки в дамската мода. Kорпоративната социална отговорност на YSL продължава тази традиция. Всеки трябва да живее в среда без насилие. Днес предаваме посланията за ранна превенция чрез 9 знака и всеки от тях може да бъде формулиран като въпрос и към самите нас. Утвърдителните отговори на всеки от тях разбива сърцето. Целта е да образоваме хората по отношение ранната превенция и тук открихме общ път с Emprove. “
Психологът Валентина Димитрова обясни нуждата от подобно партньорство през професионалните си наблюдения и експертиза: “Когато една жена попадне във връзка с насилие, излизането става много трудно, понякога отнема години. Дори след излизане, последиците могат да продължат много дълго време – емоционални, физически, икономически. За да избегнем борба, която продължава години наред, е важно да говорим и очертаваме границите на това къде са здравословните отношения и къде се появява токсичността. Онези тънки нюанси, които не могат да бъдат разпознати веднага.”
Глобалната програма ABUSE IS NOT LOVE от YSL Beauty среща програмите за превенция на българската фондация Emprove, за да пробуди повече хора по темата. Сред пресечните точки между Emprove и YSL Beauty стоят превенцията чрез информационни и образователни кампании за широката общественост, овластяване на жени, преживели насилие –Жените Survivors – и техните истории, както и усилия, насочени към компаниите, които имат ключова роля за предотвратяване на насилието сред служителите си. Нора Христова, оперативен директор на Emprove, сподели повече за дейностите на фондацията и защо фокусът на екипа е именно в кампаниите за ранна
превенция: “Превенцията трябва да се случва на абсолютно всички нива – от конкретен индивид, обкръжение, социална среда, работна среда, близки, приятели. И стигнем до ниво oбщество – то носи отговорност за тази стигма по отношение на насилието.”
На въпроса как ще работят двете организации в тази посока, Соня Благоева от YSL Beauty уточни, че най-важни са устойчивостта на партньорството и поставянето на дългосрочни цели, като допълни: “Обученията в корпоративна среда – на работа случаен човек би могъл да забележи промяна в поведението и е важно да сме бдителни във всяка сфера на живота си. Може да се окаже, че ние сме човекът, който ще събуди този срещу нас. Образованието, информираността – това са проблемите, по които ни предстои да работим следващите години.”
Темата за личната роля на всеки човек в тази борба беше подчертана от основателя на Emprove Олга Минева: “Като количество услуги за превенция и подкрепа имаме крайна недостатъчност в България. В целия дискурс за това дали имаме държава или закон, е важно да напомняме, че имаме общество. Лесно е да абдикираме от нашата лична отговорност, но в случаите, когато при нас идват освободилите се, оцелелите – този, който им е помогнал, е бил човек от плът и кръв.”
От 2020 г. YSL Beauty работи с неправителствени организации по цял свят в предотвратяването и борбата срещу насилието от страна на интимен партньор. Целта на компанията е до 2030 г. да образова 2 милиона души по света за предупредителните знаци за насилие, като се ангажира да финансира академични изследвания, да обучава служителите си и да образова местните общности по темата за токсичните отношения и насилието чрез локални партньорства. Козметичният бранд има също за цел да окаже дългосрочно въздействие върху този проблем чрез принос към научни изследвания за младежта и превенцията.
Мисията на Emprove е да повиши осъзнатостта към най-ранните прояви на насилие във взаимоотношенията, да променя обществените нагласи, както и да подкрепя жени и момичета, преживели насилие. Дейността на фондацията включва публични кампании за ранна превенция и осведоменост, безплатна психологическа и юридическа подкрепа към жени, преживели насилие, коучинг, събития, обучения, групови терапевтични сесии, арт инициативи, както и изграждането на вече споменатата общност на #ЖенитeSurvivors, които оттук насетне подкрепят други жени по пътя им към
промяна и нов живот.
Няма въведени кометари.