Най-добрите маратонки са тези, към които изпитваш лоялност, независимо какво казва останалият свят. Разбира се, актуалните модни тенденции могат да повлияят на избора ти, но крайното решение за покупка трябва да се основава на това дали можеш да си представиш, че ще ги носиш дълго време – или не. Когато става въпрос за маратонки на Adidas, моделът Samba остава любим избор в гардероба както на модните редактори, така и на знаменитостите, докато по-малко познатите Campus 00s и Handball Spezial – и двата вдъхновени от ретро и класически дизайни – също набират популярност в последно време.

Стратегическите партньорства с други брандове са ключови за скорошния възход на Adidas, като колекциите с Gucci, Khaite и Wales Bonner изиграват съществена роля в създаването на интерес около позабравени модели. Търсенето на маратонките на Adidas в сътрудничество с Wales Bonner е особено силно през последните години – ограничените количества и отличителният дизайн ги превръщат в основен елемент от уличния стил. 

Доклад на Edited със заглавие „Кой ще бъде следващият Samba?“ отбелязва, че моделът Spezial е един от най-продаваните стилове през 2024 г., като пълните разпродажби достигат 30%. В доклада се уточнява, че ярките цветове – като червено, зелено и синьо – са най-търсени, с 75% разпродажби.

А кои модели маратонки на Adidas ще доминират през 2025 г.? Tokyo, Taekwondo и Japan продължават да набират популярност в социалните мрежи, докато предстоящото Европейско първенство по футбол за жени засилва интереса към модели с футболно вдъхновение. Освен това, събирането на Oasis може да предизвика нов подем в търсенето на класики като Adidas Superstar и Gazelle. Ето кои модели на Adidas имат потенциала да надминат по продажби Samba през 2025 г. и след това.

Най-добрите маратонки на Adidas, в които да инвестирате в момента:

Adidas SL72, Adidas Samba, Adidas Japan, Adidas Taekwondo, Adidas Tokyo, Adidas Gazelle, Adidas Handball Spezial, Adidas Country OG, Adidas Campus 00s.

Adidas SL72

Има много разговори около това дали SL72 няма да свали Samba от трона, тъй като това е един от най-новите модели от архивите, който получава сериозно дизайнерско и маркетингово внимание от екипа на Adidas. Тази маратонка е създадена през 1972 г. за Олимпийските игри и през 2024 г. се завръща с пълна сила, носена от редица модни икони. Версията в кафяво, с която Бела Хадид се появи през февруари, се разпродаде само две седмици след пускането ѝ на американския сайт.

За любопитните относно името – SL означава “super light” („супер леки“), препратка към леката и почти невидима конструкция на обувката.

Моделът SL72 беше включен още през 2020 г. в първата колекция на Wales Bonner за Adidas, в която дизайнерката изследва как британците от ямайски произход са носили спортно облекло през 70-те и 80-те години. Нейната преработена версия на SL72 използва цветова палитра, вдъхновена директно от стила на Боб Марли, който често е носил тези маратонки през 70-те.

Аdidas Samba

Моделът Samba е създаден от самия основател на Adidas — Ади Даслер, с конкретна цел: да осигури добро сцепление за футболистите по време на тренировки върху заледени терени. Името „Samba“ не е случайно – то е избрано, за да се свърже с Световното първенство през 1950 г., което се провежда в Бразилия, родината на самбата.

През 70-те години Samba се превръща в емблема на футболната терс култура във Великобритания – фенове я носят по стадионите, съчетавайки спортното с уличното. Две десетилетия по-късно братята Галахър от Oasis я правят част от визията на Britpop движението, утвърждавайки я като стилов символ извън терена.

Макар и първоначално проектирана за футбол, днес Samba е истинска модна икона извън спортната сцена. Моделът се радва на масово одобрение от страна на стилови лидери като Хейли Бийбър, Кендъл Дженър, Дженифър Лорънс, Риана и Кая Гербер, които превръщат класическата маратонка в задължителен елемент на модерната визия.

Все още на върха — но с предизвикателства

Въпреки коментарите за „oтечението от Samba“, тя продължава да бъде един от най-продаваните модели. Според доклад на Edited, през първото тримесечие на 2024 г. нивото на разпродажби се е увеличило с над 420% спрямо същия период през 2013 г. Това потвърждава, че търсенето остава стабилно.

В същото време обаче, значителното увеличение на цветовите варианти и производствените количества започва да оказва влияние: През 2024 г. само 36% от моделите са напълно разпродадени, докато през март 2023 г. този процент е бил 53%. Това предполага, че макар Samba да е все още желан модел, насищането на пазара може да започне да влияе на нейния култов статус.

Прочети още

Виж всички

Още от мрежата

Виж всички