На 31.10.2025 г., Хелоуин, в The Steps, гр. София ще се проведе “Денят на мъртвите идеи”. Това е рекламен фестивал без прецедент. Какво го прави уникален ли? Фокусът му пада върху креативни, но неосъществени идеи.
В сферата на бранд комуникацията ежедневно се раждат нестандартни хрумвания, които обаче биват убивани, преди да стигнат до телевизия, радио, билборд или интернет. Причините за преждевременната им смърт са разнообразни, но резултатът е един и същ – и агенции, и рекламодатели са недоволни от кампаниите, които създават. Първите, защото не отговарят на творческите им стремежи, а вторите, защото продажбите не вървят достатъчно добре.
“Никой не печели от ситуацията, в която се намираме в момента”, казват Николай Димов и Виктор Минчев, организаторите на фестивала. “Рекламистите и маркетолозите не чуват клиентите, а те от своя страна не им гласуват доверие. Искаме да променим това.”

Благородна мисия. Но изниква въпросът как точно възраждането на убити идеи ще помогне за тази цел. Двамата души зад събитието имат готов отговор.
Оказва се, че фестивалът ще се състои от три части. Всяка от тях е посветена на задачата да сближи творческия сектор и рекламодателите. “Защото отношенията между тях често напомнят на окопна война.”, казва Виктор, “Всеки се е заровил в своята позиция и взаимното приближаване изглежда немислимо.”
Първата част е специална изложба, в която ще бъдат експонирани неосъществените идеи. Възможност за участие ще получат 13 фрийлансъри и 13 представители на агенции или in-house екипи. В заявките си те могат да включат проекти за всякакви комуникационни канали, а идеи, които целят да направят България по-добро място за живот, са освободени от такса.
“Денят на мъртвите идеи” се стреми да съживи тези нереализирани концепции и да помогне на създателите им да получат признание за силата на своята мисъл, както и да открият нови партньори и клиенти.

“Надяваме се, че рекламодателите ще видят или готови идеи, които искат да използват в комуникацията за своята марка, или добри професионалисти, на които ще дадат шанс да създадат креативни и ефективни кампании за тях”, обяснява Николай.
Втората част на фестивала се състои от четири лекции и един дискусионен панел с участието на представители на водещи рекламодатели в България и Европа. Общата тема на разговорите ще бъде как рекламисти и маркетолози да продават по-успешно идеите си на своите клиенти.
“За нас лекционният сегмент е от съществено значение. Много рядко агенциите и фрийлансърите чуват гледната точка на клиентите. А именно нейното разбиране е ключът към осъществяването на повече идеи, които носят хем гордост на своите създатели, хем приходи на бизнеса.”
В края на деня пък събитието ще бъде закрито с нетуъркинг парти, на което всички гости ще могат да завържат нови професионални контакти.
“Основната ни цел е да създадем атмосфера на разбирателство между клиенти и изпълнители и да съживим българската реклама за по-добро бъдеще”, обясняват създателите на “Денят на мъртвите идеи”.

И ако се съди по мненията, които могат да се прочетат онлайн, усилията им са оценени. “Гениална идея!”, “Със сигурност ще се видим на събитието!” и “Очаквам с огромно нетърпение!” са само три от коментарите в LinkedIn.
Николай и Виктор заявяват уверени, че на фестивала ще бъде райско. И честно казано, наистина звучи така.
Повече информация за “Денят на мъртвите идеи” има на www.deadideasfest.com
Прочети още
Виж всички

10 книги на Стивън Кинг, които не са хорър, но ще те изненадат 21 Септември 2025


Секси, френски, съблазняващ - "Мертьой" стартира на 14 ноември в HBO Max 19 Септември 2025
Коментари
Още от мрежата
Виж всички
Цитат на деня 25 Септември 2025

Благодарността – истинската лидерска суперсила 25 Септември 2025

На днешната дата, 25 септември. Имен ден празнува Сергей 25 Септември 2025

Няма въведени кометари.