Бежовата Коледа вече не е на мода, а на нейно място се завръща носталгичната Коледа в стил 90-те – благодарение на най-новия тренд в интериорите в TikTok. Днес разглеждаме защо т.нар. коледна естетика на Ralph Lauren става толкова популярна и доколко е реалистично тя да бъде постигната.

Мечтая си за един много конкретен тип Коледа... Такава, каквато познавам само от празничните филми. Изглежда така: бъдещият ми дом е украсен със зелени тартанови възглавнички, кадифени орнаменти и пухкави гирлянди. Огромна коледна елха, отрупана с винтидж плюшени мечета, заема централно място, докато уютна камина припуква на заден план. Мирисът на прясно изпечен джинджифилов сладкиш се носи във въздуха.

Според TikTok тази мечта си има име: Коледа ала Ralph Lauren. Кръстена на пищната празнична витрина на американския бранд в техния флагмански магазин на Пето авеню, тази визуална естетика предава усещане за old mondey и изискан американски стил. Постигаш го чрез декорация с карирани платове, традиционни коледни чорапи, сребърни прибори, кадифени панделки, гирлянди от борови клонки и още много. Всъщност това е просто поредното нещо, което печели популярност сред потребители, вплетени в бързо движещия се цикъл на TikTok микротрендовете, който постоянно подхранва желанието ни да придобиваме нови вещи. Достатъчно е да погледнем миналогодишния „coquette“ тренд, при който хората украсяваха елхите си с кокетни панделки.

Но Коледата в стил Ralph Lauren може би ще остане по-дълго. Според данните на TikTok хаштагът #ralphlaurenchristmas има над 5000 публикации в световен мащаб и е отбелязал ръст от 3000 процента през последния месец. Онлайн ще откриете създатели на съдържание, които споделят DIY съвети как да постигнете тази естетика с ограничен бюджет, въоръжени единствено с Amazon wishlist и мечта. Въпреки че трендът се вдъхновява от празничните предложения на Ralph Lauren, много от продуктите, използвани за постигане на крайния резултат, се купуват от магазини за домашни потреби или местни градински центрове. Не е нужно да имате богатството на Ralph Lauren или просторна къща в предградията, за да го постигнете.

Публикация, споделена от Beloved Home Decor | Yassi (@belovedhomedecor)

В сърцевината на този тренд стои носталгията. Ако гледате някое от тези видеа, лесно може да си помислите, че сте попаднали на материал на Architectural Digest за дома на семейство Маккалистър от филмите „Сам вкъщи“ от 90-те – пълен с шарени коледни чорапи, кариран декор и гигантски венци (и, разбира се, с фасада, обсипана с коледни лампички).

Този тренд носи определена непреходност, казва Доралис Бели, ръководител „Мърчандайзинг“ в сайта за луксозни стоки Farfetch. Тя отбелязва, че тенденцията съчетава празнични цветове като „дълбоки червени, горско зелено, шоколадово кафяво и традиционни десени като тартан и плат, за да създаде топъл, приветлив дом.“ Това модерно преосмисляне на типично американизираната Коледа постига баланс между „лукс и носталгия“ и връща „радостта от традиционната празнична декорация.“

Публикация, споделена от The Hillcrest Furniture Company (@thehillcrestfurnitureco)

Каквото и да мислите за този тренд, той е приятно отклонение от тъжната, студена и безрадостна „бежова Коледа“, която инфлуенсърите демонстрираха през последните няколко години. Под влиянието на всепроникващия тренд „тих лукс“, който предпочита чисти, минималистични дизайни пред всичко пищно и цветно, потребителите започнаха да избират неутрално всичко — от дрехите си до спалното си бельо. Само си помислете за коледната естетика на Ким Кардашиян в нейната сива къща през 2023 г.: изразена чрез гола коледна елха, гирлянди в цвят овесена каша и пет обикновени кремави чорапа, подредени на камината ѝ. Атмосферата е: Коледа, версия Skims.

Коледният тренд в стил Ralph Lauren е активен отказ от естетиката на „тихия лукс“, тъй като потребителите копнеят за нещо по-живо и по-уютно. Бели казва, че след години на приглушени тонове в домовете на знаменитостите „хората жадуват за повече характер и дълбочина в домовете си, особено по Коледа“. И се забелязва: най-коледният цвят от всички — червеното — вече е стабилно завърнал се в домовете на трендсетърите, заедно с плетени материи и характерните плюшени мечета на Ralph Lauren, отпечатани върху възглавници и одеяла. Искаме домовете ни да изглеждат празнични, а не приглушени и модернистични.

Тихият лукс обаче може да ни е научил на едно: да бъдем по-взискателни. Кунал Трехан, интериорен дизайнер и основател на Touched Interiors, казва, че популярните минималистични трендове са ни помогнали да упражняваме „сдържаност“ и да „усъвършенстваме погледа си“ при пазаруване. „Трендът Ralph Lauren е все още изискан като тихия лукс, но има повече душа и атмосфера,“ казва той. „След години на изчистен, приглушен минимализъм, хората копнеят за текстура, дълбочина и разказване на истории — пространства, които изглеждат обитавани, но прецизно подбрани. Това въплъщава един вид празничен ескапизъм, в който хората искат да се потопят тази година.“

Тази естетика е и изненадващо лесна за постигане. Нужно е само отдаденост (и достатъчно свободно време). Трехан казва, че ако човек разбира правилата на тренда, може да намери много подходящи декорации в местния супермаркет или градински център. „Става дума за наслагване на текстури, използване на топло осветление и смесване на класически материали - дърво, месинг, кадифе, вълна,“ обяснява той. „Не ви трябва имение или мебели Ralph Lauren, за да уловите настроението. Няколко внимателно избрани елемента, като карирано одеяло, свещник във винтидж стил, възглавница от наситено зелено кадифе, могат напълно да променят атмосферата.“

Дали ще изберете стила „Кевин Маккалистър“ тази Коледа или не, всички можем да се утешим с факта, че бежовият празничен тренд окончателно е зад гърба ни. В година, в която определено се нуждаем от малко празнична радост, максимализмът и уютът правят прекрасно завръщане. Затова — смело напред, украсете дома си с тартанови гирлянди (Fa la la la la… la la la la).

Прочети още

Виж всички

Още от мрежата

Виж всички