Над 30% от 7-годишните деца у нас са със затлъстяване. Този висок процент поставя страната ни на 3-то място сред всички страни в ЕС в тази възраст (по данни на Националния център по обществено здраве и анализи). С оглед на тази тревожна статистика Kaufland България стартира национална кампания с подкрепата на Българската педиатрична асоциация. Тя е насочена към преодоляване на този проблем чрез популяризиране на значението на добрата храна.
Кампанията „Значението на добрата храна“ цели да идентифицира проблема със затлъстяването на децата в училища възраст, като предложи алтернативи за преодоляването му – разнообразна храна и сезонни български плодове и зеленчуци.
Kaufland България предлага голямо разнообразие от плодове и зеленчуци – над 320 вида, като в последните години приоритет е увеличаването на дела български и сезонен асортимент. В началото на лятото компанията представя 3 нови сезонни продукта под собствената си марка „Брей!“ – бейби спанак, броколи и розови домати.
„За нас родното производство не е просто цел, а мисия и отдаденост. Постоянно се стремим да увеличаваме броя на местните продукти, а колкото по-рано децата изградят навици за консумация на плодове и зеленчуци, толкова по-траен ще е ефектът. Kaufland е ангажиран с мисията да предлага сезонни и качествени продукти и да насърчава техния избор. Като залагаме на регионални доставчици, подкрепяме местната икономика и намаляваме въглеродния отпечатък от транспорта, за да пазим околната среда.“ подчерта Красимир Белчев, ръководител категория „Плодове“ в Kaufland България.

През 2024 г. Kaufland България е реализирала над 53 млн. кг плодове и зеленчуци от местни доставчици, а целта за 2025 г. е този обем да нарасне до 57 млн. кг. Освен гарантирано изкупуване чрез договори, Kaufland прилага многостепенен контрол на качеството на плодовете и зеленчуците от собствената марка „Брей“. Той започва от контрол при засаждане, зреене и бране до лабораторни тестове и международни сертификати като GLOBAL G.A.P и GRASP.
В рамките на събитието д-р Паолина Анимирова от Българската педиатрична асоциация представи анализ на водещите хранителни рискове при децата в училищна възраст, включително случаи на емоционално хранене, булимия и анорексия в ученическа възраст, повлияни от социалните мрежи и идеализирани образи. Тя подчерта значението на балансираното хранене, включващо прием на:
- 60% въглехидрати с бавно усвояване (пълнозърнести продукти, картофи, ориз, бобови храни);
- Около 30% мазнини, предимно ненаситени (ядки, маслини, семена, риба);
- 10–15% протеин (месо, риба, яйца, бобови култури, млечни продукти).

„Хранителното поведение се формира от най-ранна възраст и родителите, и училищата имат ключова роля. Превенцията започва у дома, с цветно поднесена чиния, балансирана храна и семейна вечеря.“, каза още д-р Анимирова.
Кампанията „Значението на добрата храна“ идва в продължение на общите усилия на ритейлъра и Българската педиатрична асоциация за популяризиране на темите, свързани с храненето от най-ранна детска възраст. Двете организации имат съвместна видеопоредица, посветена на особеностите в храненето от отглеждането на бебето през първата година. Всички серии можете да намерите тук.
Прочети още
Виж всички



„Роди се звезда“ с театър и фотография през октомври 10 Октомври 2025
Коментари
Още от мрежата
Виж всички
Цитат на деня 20 Октомври 2025


На днешната дата, 20 октомври. Рождениците днес 20 Октомври 2025

Предстоящият вот за Олимпийските игри - лакмусов тест за Германия 19 Октомври 2025
Свързани статии

„Брей!“ е най-бързо развиващата се собствена марка храни и напитки у нас
16 Април 2025Специално брашно за козунаци „Брей!“ е 150-ият артикул от асортимента на българската собствена марка на Kaufland България. Продуктът беше представен от екипа на компанията навръх 5-ия рожден ден на бранда „Брей!“ и дни преди великденските празници. С него...
Прочети
Няма въведени кометари.